40

Pobaw się ze mną 2 (dźwięk i dotyk)

Odgłosy zwierząt i inne ciekawe dźwięki

Dzieci bardzo lubią słuchać jak robią zwierzątka, szczególnie, jeśli dźwięki zwierząt naśladuje rodzic i robi przy tym bardzo śmieszne miny. Posadź dziecko na kolanach, przodem do siebie i powiedz mu „jak robi kaczuszka – kwa, kwa”. Obserwuj reakcję malucha, jeśli mu się to podoba, powtórz jeszcze raz. Opowiadaj maluszkowi o różnych zwierzątkach – przykładów jest wiele, znajdziesz je również na naszej stronie. A poniżej kilka wierszyków, przydatnych w czasie tej zabawy:

Odgłosy zwierząt40

Kotek miauczy miau, miau, miau.
Piesek szczeka hau, hau, hau.
Żabka kumka kum, kum, kum.
Rybka pluska plum, plum, plum.
Świnka kwiczy kwi, kwi, kwi.
A kurczaczek pi, pi, pi.
Baran beczy be, be, be.
Mała kózka me, me, me.
Jeże tupią tup, tup, tup.
Krecik słyszy łup, łup, łup.
Gąska gęga gę, gę, gę.
Bocian woła kle, kle, kle.
Krowa muczy mu, mu, mu.
Gdzie cielątko? Tu, tu, tu.
Pszczoła robi bzzz, bzzz, bzzz.
Ptak odleciał frr, frr, frr.
Kaczka kwacze kwa, kwa, kwa.
Konik rży iha, ha, ha.
Kura gdacze ko, ko, ko.
Dziadek na to ho, ho, ho.
Małpka fika fik, fik, fik.
Słoń Katarek ma a psik!
Królik kica kic, kic, kic.
Mała myszka nie ma nic.
   Iwona Michalak – Widera

Odgłosy zwierząt są bardzo atrakcyjne dla maluszka, możemy do nich dodać kilka odgłosów z otoczenia, jak w tym wierszyku:

Jedzie pociąg

Jedzie pociąg – fu, fu, fu
Trąbka trąbi – tru, tu, tu
A bębenek – bum, bum, bum
Na to żabki – kum, kum, kum…
Woda z kranu – kap, kap, kap
Konik człapie – człap, człap, człap
Mucha brzęczy – bzy, bzy, bzy
A wąż syczy – sss, sss, sss…
Baran beczy bee bee bee
Za to koza mee mee mee
Zegar cyka cyk cyk cyk
A dzwoneczki dzyn dzyn dzyn
Jeżyk idzie tup tup tup
Woda chlapie chlup chlup chlup
Dzięcioł stuka stuk stuk stuk
Do drzwi pukam puk puk puk.

Więcej wierszyków w zakładce:
Kącik zabaw – wierszyki i rymowanki – Co słychać dookoła?
i Kącik zabaw – wierszyki i rymowanki – Co słychać dookoła? cześć 2

Gdy niemowlak gaworzy powtarzaj za nim dźwięki. Pokazuj mu nowe, a gdy mu się spodobają będzie je naśladował. Podczas takiej zabawy dziecko uczy się sprawności językowej.

 


 

Zabawy z wierszykiem i dotykiem – czyli w dalszym ciągu rozwijamy orientację w schemacie własnego ciała

List do babci. 

/dziecko siedzi na naszych kolanach, odwrócone do nas plecami/
Piszemy list do babci: Droga babciu (naśladujemy ruch długopisu na plecach dziecka)
kropka (pukamy palcem).
Mamy kotka (znów piszemy)
kropka (pukamy).
Kotek chodzi (chodzimy po plecach dziecka palcem wskazującym i środkowym).
Kotek biega (jak powyżej tylko szybko).
Kotek skacze („skaczemy” naszymi palcami po plecach dziecka).
Kotek drapie (lekko drapiemy dziecko po całych pleckach).
Naklejamy znaczek (rękę kładziemy na czoło dziecka, starsze można klepnąć)
i wyyyyyyysyłamy list (zdejmujemy dziecko z kolan, unosząc do góry i kładziemy obok nas).

Miś.

/dziecko siedzi lub leży koło nas, zabawa idealna dla niemowląt, potrzebujemy małą maskotkę/
Idzie miś z daleka (zbliżamy misia do dziecka)
do małego człowieka (aż miś dotknie lekko brzuszka).
Idzie wysoko (unosimy go jak najwyżej).
Idzie nisko (przy nóżkach dziecka).
Idzie daleko (oddalamy maskotkę ale cały czas ma pozostać w polu widzenia dziecka).
Idzie blisko(dotykamy misiem dziecko)
Idzie miś z daleka i łapie za rączkę (nóżkę, brzuszek, główkę…) małego człowieka (łapiemy misiem wypowiedzianą część ciała).

Więcej wierszyków wykorzystujących słowo i dotyk w zakładce:
Kącik zabaw – wierszyki i rymowanki – wierszyki masażyki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.