zakupy spożywcze

Zakupy spożywcze przez internet. Dlaczego wybieram?

Jeszcze kilka lat temu nie do pomyślenia było, aby żywność kupować w internecie. Owszem, inne artykuły czy produkty zdarzało się zamówić, jednak żywność to była świętość, którą dobrą i świeżą można było kupić jedynie w sklepie stacjonarnym.

Być może należę do nielicznych kobiet, dla których duże super i hipermarkety działają alergicznie. Kolejki i niezdecydowani ludzie przy kasie zawsze mnie irytowali. Dla takich właśnie ludzi jak ja, zakupy przez internet to prawdziwe wybawienie. Chcę pokazać Wam dlaczego warto robić e-zakupy spożywcze.

W zasadzie zakupy przez internet to żadna wielka filozofia. Jednak zwykle, gdy komuś komunikuję, że kupuję produkty spożywcze w sieci, mój rozmówca robi wielkie oczy i zadaje mi szereg pytań. Zakupy online łączą się często z jakąś obawą. Czy nie wciskają Ci przeterminowanego jedzenia? Czy nie będzie drożej? Pewnie zajmuje Ci to więcej czasu niż “wyskoczenie do sklepu”? Dlatego postanowiłam przybliżyć i zachęcić Was do tej formy zakupów.

Gdzie możemy zamówić produkty spożywcze online?

 Tu znajdziecie adresy największych sklepów z żywnością:

– A.pl (www.a.pl),

– Alma (www.alma24.pl),

– Auchan (www.auchandirect.pl),

– Frisco (www.frisco.pl),

-Leclerc (http://www.e-leclerc.pl),

– Piotr i Paweł (www.e-piotripawel.pl),

– Tesco (www.ezakupy.tesco.pl),

Część sklepów takich jak Alma, Piotr i Paweł oraz Frisco dowozi towary na obszarze całego kraju. Pozostałe sklepy ograniczają się na razie do większych miast lub aglomeracji.

Jak wyglądają zakupy od podszewki

Ten wpis nie jest sponsorowany, polecam to, co sama sprawdziłam. Ja wybrałam zakupy w Tesco. Sklep ten ma wg mnie najkorzystniejsze ceny dostawy, które zależą od godziny i dnia. Wahają się od 4.98 zł (w dzień) do 11.98 zł (rano i w weekendy).

  1. Rejestracja i wyszukiwanie produktów

Przebiega bardzo szybko – potrzebne są właściwie tylko imię, nazwisko, adres e-mail i adres dostawy. Przeglądarka produktów i dokonywanie zakupów są jasne i proste. Dodatkowo mamy zakładkę z obowiązującymi promocjami. Podczas szukania produktów, jeśli natrafimy na promocję, jest ona oznaczona wraz z datą jej obowiązywania.

  1. Ceny produktów

Towary dostępne online i w sklepie są takie same i są w tej samej cenie. Warto jednak wiedzieć, że ostatecznie obowiązuje cena z wybranego przez nas dnia dostawy, a nie dnia zamówienia towarów. Jeśli więc skusiliśmy się na jakaś promocję, warto się upewnić, czy obowiązuje ona do dnia dostawy, bo na rachunku może widnieć wyższa cena.

  1. Wybór towarów – zamienniki

Jeśli okaże się, że któreś z zamówionych towarów jest niedostępny w dniu dostawy (zakupy pakowane są „na bieżąco”), obsługa może przygotować zamiennik zamówionego towaru innej marki. Produkty zamienione pakowane są w oddzielne, w łatwe do odróżnienia torebki (niebieskie) i wyszczególnione na początku listy, z którą przyjeżdża dostawca. Można z nich zrezygnować i nie ponosimy za nie kosztów jeśli nam nie odpowiadają.

  1. Możliwość rezygnacji z zamówionych produktów

To ważna zaleta zakupów w sklepie internetowym Tesco. Zawsze możemy przejrzeć towar w obecności kuriera. Ja sprawdzam mięso, ale możecie też sprawdzić warzywa, owoce i inne produkty. Jeśli coś nam nie odpowiada spokojnie możemy to zwrócić. Niechciany towar zostanie odliczone od rachunku. Płacisz tylko za artykuły, które w 100% Ci odpowiadają i są takie, jak chcesz. Ja jeszcze nigdy się nie zawiodłam. Dostawcy na prawdę się starają.

  1. Dostawa

12674174_1104132146285350_836157064_nTermin można (ale nie trzeba!) ustalić z wyprzedzeniem już na 3 tygodnie, dostawy odbywają się w godz. 8-22:00, przez 7 dni w tygodniu, w dwugodzinnych okienkach – wybieramy przedział godzin, w których dostawca ma dostarczyć towar, np. od 9-11:00.

  1. Płatność

Płatność odbywa się kartą, dostawca ma przy sobie terminal. Nie ma możliwości zapłaty gotówką – to jedyny minus. Żegnasz miłego Pana, który wniósł Ci zakupy do kuchni, rozpakowujesz i voila!

Podstawowe zalety zakupów spożywczych w Internecie

Oszczędność czasu. Zakupy ogarniam w kilka minut przed komputerem z kubkiem kawy lub herbaty. W sieci zrobienie zakupów zajmuje mi co najwyżej 10 min. Mogę to zrobić o każdej porze dnia i nocy. Co więcej, nie tracę czasu na szukanie specyficznych produktów.  Ile to razy zdarzyło mi się obejść kilka półek zanim znalazłam serek ricotta lub soczewicę.

Dodatkowo, niektóre markety mają tzw. listy zakupowe. Zamiast każdorazowo wyszukiwać pojedynczy artykuł, możemy szybko stworzyć swoje różne listy zakupowe i później korzystać z gotowców.

Oszczędność energii. Dla mnie wyprawa w ósmym miesiącu ciąży z dwuletnim dzieckiem do sklepu, następnie obwieszenie się siatkami i wniesienie ich na drugie piętro, wyczerpuje zasoby na jakąkolwiek dalszą aktywność fizyczną. W przypadku zakupów online, dostawca wniesie nam ciężkie siaty aż po same drzwi. Uwaga! Szczególnie polecam zamawianie w sklepach internetowym napoi – nie musimy sami wnosić sześciopaku wody mineralnej.

Oszczędność pieniędzy.  Zakupy wychodzą zdecydowanie taniej niż w osiedlowym markecie i nie kupujemy pod wpływem impulsu. Co ważne, nie ma dla nas znaczenia ułożenie towarów na półkach, kolorystyka opakowania czy muzyka płynąca z głośników, która ma nas odprężyć i pozwolić na bezstresowe wydawanie ciężko zarobionych pieniędzy. Nawet modny ostatnio aromamarketing, czyli wpływanie na decyzje konsumentów za pomocą różnych kompozycji zapachowych staje się bezużyteczny. Koszty dostawy nie są wygórowane, a nasza benzyna zostaje w baku. Siadamy, zamawiamy co potrzeba i gotowe. Żadnych sztuczek marketingowych.

Większy asortyment produktów i możliwość sortowania produktów według ceny. W sieci asortyment produktów jest znacznie większy niż w sklepie stacjonarnym. Zdecydowanie szybciej znajdziemy interesujący nas produkt lub najtańszą mąkę (jeśli na stronie sklepu mamy opcję sortowania). Nie musimy rozglądać się godzinami po wszystkich piętrach półek sklepowych.

Dobra jakość towaru. Tym co wielu ludzi zniechęca do zakupów artykułów spożywczych to obawa o jakość towaru. Moi znajomi, którzy jeszcze nie korzystali z tej formy zakupów często zastanawiają się czy owoce i warzywa z dostawy online są ładne i świeże, czy to sposób na pozbycie się przez sklep odpadów? Szczerze… nigdy nie otrzymałam towaru „na skraju wyczerpania przydatności”, a ładniejszych owoców i warzyw sama bym nie wybrała:) Co ważne produkty dowożone są do klienta specjalnym samochodem, który umożliwia zachowanie odpowiedniej temperatury.

Dbasz o swój komfort. Do wirtualnego sklepu jedziesz w dwóch różnych skarpetach, w miękkiej piżamie z misiem, możesz wpaść nawet po północy, jeśli tylko masz na to akurat ochotę 😉

Czy Cię przekonałam?