Miesięczne archiwum: Wrzesień 2015

145

Nauka kolorów – segregowanie

Jak już wspominaliśmy nie raz, podstawową formą rozwoju dziecka jest zabawa i indywidualne zdobywanie doświadczeń. Zabawa ma opierać się na tym, co interesuje dziecko, pobudza jego ciekawość, sprawia mu satysfakcję, a tym samym prowadzi do optymalnego rozwoju malucha. Dziecko uczy się przez zabawę i doświadczenia. Każde nasze zaangażowanie, podsuwanie nowych propozycji zabaw edukacyjnych już we wczesnym etapie na pewno nie pójdzie na marne.
Zabawa, którą dziś proponujemy jest wprowadzeniem do nauki rozpoznawania i nazywania kolorów.

146

Lekcja trójstopniowa w metodzie montessori:

Podajemy przykład wykorzystania lekcji trójstopniowej w nauce o kolorach. Nie ma tu historii o żółtym słoneczku, zielonej trawie i innych skojarzeniach, które tylko rozpraszają dziecko. Lekcja jest krótka, zwięzła I treściwa.

…czytaj dalej

159

Pudełko na drobiazgi

Widziałam ten pomysł już dawno temu, gdzieś w sieci.. i ciągle chodził mi po głowie, aż doczekał się realizacji! Bardzo lubię rzeczy z recyklingu, a to pudełko, to naprawdę niesamowity i praktyczny pomysł. Wykonanie jest bardzo proste. Potrzebujemy jedynie dwóch jednakowych butelek z plastiku i zamek błyskawiczny. Ja użyłam dwóch zamków, ponieważ nie miałam odpowiedniej długości pod ręką. Wychodząc z założenia, że recykling tworzy się z rzeczy używanych, lub niepotrzebnych, znalezionych w domu, nie kupowałam nowego zamka.

157

Butelki należy przeciąć ponad podstawą tak, by stworzyć z nich dwa jednakowej wielkości kubeczki. Do ich brzegów przyklejamy zamek błyskawiczny. Tutaj najlepiej sprawdza się klej silikonowy na gorąco. (wskazówka: nie lejemy za dużo kleju, ponieważ plastik lubi się odkształcać pod wpływem ciepła)

Pojemnik jest już gotowy! Prawda, że prosty i praktyczny pomysł? Nasz od razu znalazł zastosowanie – jest nowym domkiem dla wszystkich nieuporządkowanych gumek do włosów i spineczek. Natalce bardzo przypadł do gustu, ponieważ wszystko widać do środka… a Julka zdobyła nową bezpieczną i kolorową zabawkę, której tak prędko nie rozbroi!

138

Klamerki – nie tylko do wieszania prania – pomysły dla starszaka

Kontynuując poprzedni post, chciałam podzielić się z Wami kilkoma pomysłami na wykorzystanie kolorowych klamerek do twórczej zabawy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Niektóre z nich możecie również zaproponować młodszym pociechom, jeśli tylko macie czas i chęci, by ich inspirować nowymi zastosowaniami lubianych przez nie klipsów. Dziecko, które opanowało już chwyt pęsetowy z pewnością sobie poradzi z naszymi propozycjami. Takie zabawy to także świetne ćwiczenie dla dziecka, które dopiero uczy się i doskonali umiejętność chwytu pęsetowego.

138

 

Na stronie znajdziecie między innymi takie zabawy jak:

Pociąg i inne stwory

Serduszkowe ludziki

Pędzelki klamerkowe

 

… i wiele innych

…czytaj dalej

72

Klamerki – nie tylko do wieszania prania – pomysły dla malucha

137Klamerki znajdą się chyba w każdym domu. Jeśli nie, koniecznie się w nie zaopatrzcie, bo dzieci je uwielbiają! Zarówno te kolorowe, jak i klasyczne – drewniane. Najlepsze będą te sylikonowe, ułatwią chwyt dziecku i z łatwością można nimi manipulować. Proponowane przez nas zabawy z klamerkami pozwalają na doskonalenie percepcji wzrokowej, uczą nazw kolorów, ćwiczą motorykę małą i rozwijają koordynację oko ręka, jak również stymulują zmysł dotyku.

Czytaj dalej, by poznać zabawy, które proponujemy najmłodszym.

11973880_980450978645139_102732758_o

Kolorowe stworki – malujemy rączkami

Przepis na dobrą zabawę: małe rączki, trochę farb i dużo wyobraźni!  

DSC_0048

Zanim maluch zacznie używać narzędzi takich jak kredki czy pędzel, może wspaniale rozwijać się używając do malowania małych rączek.

Malowanie rączkami znakomicie wpływa na rozwój małej motoryki. Obcowanie z kolorem i różnorodnymi materiałami stymuluje natomiast wyobraźnię. Dobrze jest dać dziecku do takiej radosnej twórczości odpowiednią przestrzeń.

Odbijanie rączek na papierze to naprawdę twórcza zabawa zarówno dla dzieci jak i dla rodziców. Inwencja zależy od Was. Mieszając kolory, odbijając ślady i znaki na papierze można stworzyć niepowtarzalne dzieła.

Zapraszam na stronę: KLIK !

 

2092199467_d5e192c97e_z

Czy „nerwowi rodzice” mają „nerwowe dzieci”?

Czy możemy przekazywać własne doświadczenia naszym dzieciom poprzez geny? Czy pamięć przykrych zdarzeń może być dziedziczona? Brzmi nieprawdopodobnie?
2092199467_d5e192c97e_z

Od lat przecież wiadomo, że po przodkach można dziedziczyć wygląd, podatność na choroby, a nawet talenty, ale jak to możliwe, by rodzice przekazywali dzieciom także wspomnienia o traumatycznych przeżyciach.

A jednak coś jest na rzeczy! …

Zaciekawionych, zapraszam do artykułu KLIK